فیلمهای بهنام بهزادی در نسبت با سینمای اجتماعی غلیظ و زمخت معاصر ایران، آثاری تکافتاده و لطیف و یواش هستند. در فیلمهای او نه خبری از شخصیتهای وراج و سرسام بصری و رگ گردن بازیگران و ناله و فغان و عربده است و نه وقایع ملتهب و دردناک اجتماعی به قصد فروش و اعتبار هنری مورد استعمار و سواستفاده کارگردان قرار میگیرند. فیلمنامههای سنجیده او از «قاعده تصادف» به این سو با روندی تدریجی و بطئی، از خلال روزمرگی در بخش اول فیلم به خلق بحران و تنش فزاینده در میانه داستان میرسند و حساسیتهای انسانی شخصیتها را مبنایی برای فهم بهتر خویشتن آنها و اجتماع پیرامونشان قرار میدهند.
ادامه مطلب
درباره این سایت